
Jak uszyć zabawkę edukacyjną? Instrukcja krok po kroku.
Miękka, rozwijająca zabawka - doskonały sposób na naukę kolorów, kształtów, rozwijanie myślenia asocjacyjnego i małej motoryki. Spróbuj uszyć świetną zabawkę dla dziecka w wieku od 9 miesięcy! Nasz projekt to miękka sześcienna kostka z obrazkami znanych dziecku przedmiotów w podstawowych kolorach. Obrazki są dobierane według naszych osobistych preferencji i znanych przedmiotów, drugiej takiej nie kupimy w sklepie - uszyjemy ją samodzielnie, krok po kroku, zgodnie z niniejszą instrukcją. Kostka powinna być kolorowa, miękka, bezpieczna i wygodna do chwytania małymi rączkami.
Tworząc tę unikalną kostkę własnoręcznie, dajesz dziecku nie tylko rozwijającą zabawkę, ale także cząstkę swojej miłości i troski. Zainspiruj się twórczym procesem, z każdym ściegiem przybliżasz Twoje dziecko do nowych odkryć i radosnych momentów poznawania świata!
Obrazki na kostce będą wykonane techniką aplikacji, wycięte z tkaniny za pomocą plotera Brother ScanNCut. Wszystkie materiały dla malucha muszą być hipoalergiczne, dlatego użyjemy tylko skrawków bawełnianych tkanin (na przykład kawałków dzianiny). Przyszycie aplikacji powierzymy maszynie haftującej Brother – dzięki temu możemy być pewni, że wszystko jest nie tylko pięknie, ale i solidnie zamocowane, a dziecko nie oderwie kawałka tkaniny ani nici.
Do szycia zabawki będą potrzebne:
- maszyna do szycia i haftu, np., Brother NV2700
- ploter ScanNCut, np. Brother SDX2250D
- oprogramowanie do maszyn hafciarskich PE-DESIGN
- bawełniane tkaniny - wybierz podstawowe kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, biały
- hipoalergiczne wypełnienie
- flizelina CUTAWAY lub flizelina wydzieralna
- wydrukowane wzory do aplikacji
- nici, nożyczki
Krok 1
Wybieramy rozwijające obrazki do rozwoju myślenia asocjacyjnego.
A. W zależności od rozwoju dziecka wybieramy obrazki z pamięci ScanNCut z kategorii takich jak: naczynia, rośliny, ptaki, zwierzęta, zabawki...
Możesz zobaczyć pełną listę wzorów z pamięci plotera tutaj:
https://download.brother.com/welcome/doch102332/snc35_pl01endefrnlitesptruzhszhtkoja.pdf
B. Można również po prostu wydrukować potrzebny wzór, zeskanować go za pomocą plotera ScanNCut i użyć do aplikacji.
Krok 2
Wybrane wzory wycinamy na ploterze z wcześniej przygotowanych kawałków różnokolorowej tkaniny.
Krok 3
Zapisujemy wzory wyciętych rysunków na pendrive'ie lub przesyłamy je na komputer, aby można było z nich stworzyć pliki do haftowania.
Na sześć ścian kostki potrzebujemy 6 wzorów aplikacji.
Krok 4
Tworzenie plików do haftu:
1. Otwieramy plik do wycinania w programie Pe-Design. Automatycznie został przekonwertowany na plik do haftowania!
2. Zmieniamy długość ściegów na 5 mm i zapisujemy plik jako wzór pomocniczy - wskazujący miejsce naszycia aplikacji.
3. Zmieniamy teraz rodzaj ściegu na zygzak i zapisujemy drugi wzór - jest to plik haftu dla obrzeży aplikacji.
4. Przenosimy pliki do maszyny do haftowania Brother za pomocą WIFI lub pendrive'a. Wszystkie pliki automatycznie ustawiają się w centrum tamborka.
5. Dla wygody i lepszej orientacji tworzymy pomocniczy plik – wzór haftu z ramkami dla każdego kwadratu (od 10 do 15 cm) i wykonujemy je na maszynie do haftu ściegiem fastrygowym o długości 5-6 mm. Pozwoli to automatycznie zlokalizować wzory aplikacji w centrum każdego kwadratu i równocześnie przyszyć na brzegach flizelinę CUTAWAY, której można użyć jako usztywnienie formy zabawki i rodzaj podszewki (aby włókna wypełniacza nie przechodziły przez tkaninę).
Krok 5
Tworzenie kwadratów:
1. Upinamy materiał z flizeliną CUTAWAY w tamborek i montujemy tamborek na maszynie.
2. Haftujemy pomocniczy wzór - kwadrat.
3. Nie wyjmując tamborka z maszyny, ustawiamy wzór obrysu pierwszej aplikacji (projekt fastrygą).
4. Zdejmujemy tamborek z maszyny, nie wypinając i nie przesuwając tkaniny układamy wycięte detale aplikacji na tkaninie, dopasowując je do wyhaftowanych linii obrysu. Dla tymczasowego przymocowania aplikacji delikatnie przypinamy ją szpilkami lub fastrygujemy ręcznie do tkaniny podstawowej. Do wyrobów dla dorosłych i dzieci powyżej 3 roku życia zalecamy użycie tymczasowych klejów w sprayu takich jak ODIF lub termofolii (czyli kleju w folii wgrzewanego na stałe).
5. Wkładamy tamborek do maszyny i wykonujemy kolejny wzór - haftowanie wzdłuż konturu rysunku.
Pierwsza strona naszej kostki jest już gotowa
6. Powtarzamy teraz kroki 1-5 dla pozostałych stron kostki i haftujemy pozostałe kwadraty z rysunkami. Nie zapominamy zmieniać nici na kolor odpowiedni do haftowania aplikacji.
7. Wycinamy kwadraty w różnej odległości od linii naszycia fastrygi jak na zdjęciu poniżej.
Krok 6
Szycie kostki - zabawki edukacyjnej:
1. Łączymy ze sobą 4 środkowe kwadraty bokami - w jeden podłużny blok.
2. Łączymy ze sobą pozostałe elementy, pozostawiając otwór na wypełnienie zabawki.
3. Wywracamy na drugą stronę i przyszywamy górny i dolny kwadrat, dopasowując boki i rogi.
4. Wywracamy na prawą stronę, prasujemy (przed podaniem dziecku), upychamy wypełniaczem, ręcznie zaszywamy ukrytym szwem pozostawione otwarcie.
Kostka jest gotowa!
Stworzyliśmy doskonałą edukacyjną zabawkę, uwzględniającą wiek i zainteresowania Twojego malucha! Teraz pora na wspólną zabawę!
Zobacz też nasz film!